Seuratanssijaos etäkoulutti - tallenne tarjolla!

29.3.2021

Suomen Tanssinopettajain Liitto STOL ry:n seuratanssijaos järjesti 20.-21.3.2021 Zoom-koulutuksen uudesta tutkintojärjestelmästä. Koulutussarjan ensimmäisen osan teemana oli argentiinalainen tango ja kouluttajiksi oli kutsuttu Pasi ja Maria Lauren tanssikoulu La Fábrica Del Tangosta. Maria on myös yksi uuden tutkinnon tutkijoista.

Uusi tutkintorakenne on tuonut mukanaan uusia tutkintolajeja ja samalla tutkinnon suorittamistapa on uudistunut. Uudistuksen toteuttamiseen on osallistunut suuri joukko tanssinopettajia, joiden avulla tutkinnon sisällöt, tavoitteet ja arviointikriteerit on nostettu uudelle tasolle. Tutkintoa tavoittelevan polku on uudistuksen myötä entistä selkeämpi.

Koulutukseen osallistui suuri joukko argentiinalaisen tangon aktiiviharrastajia sekä tanssinohjaajia ja -opettajia. Kaksipäiväinen virtuaalinen koulutus vierähti hetkessä kokeneiden kouluttajien ohjauksessa. Koulutus lähti liikkeelle tanssin, teorian ja tutkinnon perusteista (assistenttitutkinto) edeten kohti diplomitutkinnon sisältöjä. Osallistujat kutsuttiin tangon ilmiöiden ja musiikin maailmaan sekä pedagogiseen keskusteluun tangon opettamisen käytännöistä. Kouluttajien asiantuntemus tarjosi vankan pohjan oman opettajuuden kehittämiselle argentiinalaisen tangon parissa. Koulutuksen aikana tehtiin myös pieni oppimistehtävä, mikä mahdollisti osaamisen jakamisen ja argentiinalaisen tangon pedagogisen pohjan laajentamisen osallistujien kesken.

Virtuaalinen koulutus toimi hyvin ja tarjosi mahdollisuuden perehtyä tangon saloihin jopa perinteistä koulusta perusteellisemmin. Osallistujien käyttöön jäi myös tallenne koulutuksesta määräajaksi, mikä mahdollistaa palaamisen yksityiskohtiin.

Katso alta ohjeet tallenteen hankkimiseksi!