Jäsenyys ja tutkinnot

STOL ry:n jäseneksi hallitus voi hyväksyä 18 vuotta täyttäneen henkilön, joka on suorittanut hyväksytysti voimassa olevien tutkintovaatimuksien mukaisen tutkinnon ja sitoutuu noudattamaan liiton sääntöjä.

Kannatusjäseneksi hallitus voi hyväksyä yksityisen henkilön, oikeuskelpoisen yhteisön tai säätiön, joka haluaa tukea STOL ry:n toimintaa. Kannatusjäseneksi haetaan vapaamuotoisella hakemuksella. Kannatusjäsenen jäsenmaksu perustuu vapaaehtoisuuteen ja on avoin..

Sisäänpääsytutkinnossa hakija määrittelee tutkinto-ohjeistuksen mukaisesti itse tutkittavat lajit ja niiden laajuudet. Uusi järjestelmä mahdollistaa myös sen, että liiton varsinaiset jäsenet voivat täydentää tutkintojaan lajikohtaisesti laajemmiksi.

Katso ohjeet tutkinnon hakemiseen kohdasta tutkinto.